Van Nepal naar Bhutan

  • Sanne

    hallo!

    Ik vraag me af of iemand voor mij informatie heeft over het reizen van Nepal naar Bhutan.

    Ik ben vooral benieuwd of ik dat dáár kan regelen of dat ik dit vooraf (in Nederland) al beter geregeld kan hebben.

    Alvast bedankt!!

    Sanne

  • esther

    Hoi Sanne,

    volgens mij moet dat allemaal ter plekke te regelen zijn. Ik weet uit ervaring, maar dat is al van een aantal jaren geleden dat je via India prima ter plaatse je kaartjes voor bus en trein kunt kopen. Gewoon een kwestie van “seek local knowledge”. Veel vragen aan mensen die je onderweg tegen komt. Ik weet niet of je in India nog wat wilt reizen, maar vanuit Nepal naar Varanasi en dan met de trein naar Salugara. vandaar met de bus naar Jaigoan en Phuntsholing en dan Bhutan in. Zorg wel dat je bijtijds je visum voor Bhutan hebt geregeld en zodra je Bhutan in wilt dat je je eerts moet uitstempelen aan de grens van india. Doe je dat uitstempelen niet dan is het zo moeilijk om vanuit Bhutan weer India in te komen….grensregeltjes zijn best verwarrend.

    Wanneer ga je? Hopelijk in ons najaar, dan heb je het minste last van regenbuien.

  • Sanne

    Zo te horen ben je ook in Bhutan geweest!? Welke ervaringen heb je daar, vooral gezien de dagelijkse kosten!?

    Super bedankt trouwens voor alle info! Ik ga het zeker bewaren, hoop dat ik er iets mee kan :)

    Ik wilde eerst in juli, maar hoorde dat dát het regen seizoen in. Dus het wordt nu september (2009! geen 2008).

    Tnx voor de info!

  • Didi

    Dag Sanne,

    Een aantal jaren geleden ben ik in Bhutan geweest.

    Vanaf Kathmandu met Druk Air gevlogen naar Paro en op het vliegveld daar het visum gehaald.

    De kosten per dag zijn nu ca. 220$ p.p. Dat is incl. vervoer, gids, hotel en maaltijden. Hier kom je niet onderuit, deze maatregel heeft de regering ingevoerd om het toerisme beheersbaar te houden en de cultuur van Bhutan te bewaren.

    Als je vanuit Nepal naar Bhutan wil gaan kunnen de diverse Nepalese touroperators dat voor je verzorgen.

    Op de site van het Nepalese buro voor toerisme vind je info over touroperators/trekkingburo's (www.welcomenepal.com).

    Als je in het najaar wil gaan is het verstandig om de vlucht tijdig te regelen. I.v.m. diverse festivals zijn de vluchten snel volgeboekt.

    Je kunt ook eens kijken op de site van de Bhutanese krant: www.kuenselonline.com

    En a.s. zondag komt het reisprogramma van Llink met een reportage uit Bhutan.

    Succes!